Vyks dar vienas ŠMM eksperimentas Visagino mokytojams 

2 sav. prieš visaginietis 0

Nuo rugsėjo 40-yje mokyklų numatoma išbandyti visos dienos mokyklos ŠMM koncepciją, pagal kurią mokiniai būtų užimami ne tik pamokų metu.

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė, trečiadienį Vyriausybėje savivaldybių atstovams pristačiusi švietimo kokybės skirtumus savivaldybėse, šią koncepciją įvardijo kaip vieną iš sprendimų, kad situacija pasikeistų. „Tai yra galimybė sudaryti mokyklai, vaikų dienos centrams ar daugiafunkciniams centrams – modelių gali būti įvairių, kaip sudaryti sąlygas kokybiškai pasirūpinti mūsų vaikų užimtumu“, – sakė ministrė. Ji pažymėjo, kad kai kurios mokyklos jau ir dabar sėkmingai siūlo vaikų užimtumą ir po pamokų, tačiau atkreipė dėmesį, kad ne kiekviena šeima gali už tai susimokėti.

Ministrė taip pat sakė, kad tarp numatytų priemonių – didesnis finansavimas mokinių pavėžėjimui. Jos teigimu tai galėtų būti pagalba priimant sprendimus dėl kai kurių mokyklų uždarymo. „Viena – geltonųjų autobusiukų parkas jau yra pasenęs, daug kur tiesiog reikia atsinaujinti. Kita yra sudaryti galimybes pavežti vaikus, ir jeigu mokykla tikrai nėra nei sėkminga, nei skaitlinga, tą turi įvertinti savivaldybė, bet mes turime pasiūlyti ir priemones, kaip tai spręsti“, – teigė J. Petrauskienė.

Tarp priemonių švietimo situacijai keisti ji minėjo ir pedagogų rengimo pertvarką, ugdymo turinio atnaujinimą, etatinio pedagogų darbo apmokėjimo įvedimą, mokyklų aprūpinimą laboratorine įranga. Pristatydama esamą padėtį šalies mokyklose, ministrė sakė, kad švietimo kokybės atotrūkis skirtingose savivaldybėse yra didžiulis. Anot ministerijos parengtos apžvalgos, daugiau kaip pusėje šalies savivaldybių kas penktas dešimtokas nepasiekia net patenkinamo matematikos lygio.

Anot apžvalgos, pernai tokiais prastais matematikos rezultatais pasižymėjo Elektrėnų, Birštono, Akmenės, Švenčionių, Ignalinos rajonų mokyklos. Tuo metu geriausiais matematikos rezultatais pasižymėjo Kauno ir Panevėžio miestų, Visagino, Palangos, Rietavo, Jonavos rajono dešimtokai – šiose savivaldybėse patenkinamo lygmens nepasiekė ne daugiau kaip 10 proc. mokinių. 18 savivaldybių visi arba beveik visi mokiniai pernai per pagrindinio ugdymo pasiekimų tikrinimą pasiekė lietuvių kalbos pagrindinį lygį.

Prastesni rezultatai buvo Rokiškio, Ignalinos, Švenčionių ir Šalčininkų rajonuose: pagrindinio lygmens nepasiekė 10–12 proc. visų dešimtokų. Ministerijos parengtoje apžvalgoje taip pat pažymima, kad kaimo vaikams pasivyti Vilniaus bendraamžių pasiekimų vidurkį prireiktų daugiau kaip dvejų papildomų mokslo metų.

Komentarai