Ar vartojate pakankamai ląstelienos (skaidulinių medžiagų)?

Sveikata

Norėdami patikrinti ląstelienos kiekį jūsų mityboje tris dienas stebėkite ir fiksuokite, ką jūs valgote. Po to atsakykite į žemiau pateiktus klausimus sudėdami pažymėtus skaičius į bendrą sumą. Šis testas buvo paruoštas su mitybos specialisto Liz’o Applegate (Ph.D.) ir mitybos profesorės Juditos Stern (Sc.D., R.D.) iš Kalifornijos Universiteto.

 

  1. Kokią duoną (taip pat bandeles) jūs dažniausiai valgote?
    1. Pilnaverčių (neperdirbtų) grūdų +4
    2. Balta arba pusiau balta +2

 

  1. Kiek porcijų avižų produktų vidutiniškai suvartojate per dieną (viena porcija lygi apie pusė stiklinės arba 100 ml avižų košės)?
    1. 2 ar daugiau +4
    2. 1 +3
    3. ½ +2
    4. Nevalgau 0
  2. Kiek kartų per paskutines tris dienas jūs valgėte pupeles, sojos pupeles, lęšius ar žirnius?
    1. 3 ar daugiau +4
    2. 2 +3
    3. 1 +2
    4. Nevalgau 0

 

  1. Kiek kartų per paskutines tris dienas jūs valgėte daug ląstelienos turinčias košes?
    1. 3 ar daugiau +4
    2. 2 +3
    3. 1 +2
    4. Nevalgau 0

 

  1. Kiek kartų per paskutines tris dienas jūs valgėte patiekalus iš pilnaverčių grūdų ( kaip ryžių, miežių ir t.t.).
    1. 3 ar daugiau +4
    2. 2 +3
    3. 1 +2
    4. Nevalgau 0

 

  1. Apytikriai kiek porcijų koncervuotų arba šviežių vaisių ir daržovių jūs suvalgote per dieną (viena porcija vaisių ar daržovių yra pusė stiklinės virtų arba viena stiklinė vidutinio dydžio šviežių vaisių)?
    1. 7 ar daugiau +5
    2. 5-6 +4
    3. 3-4 +2
    4. 1-2 +1
    5. Nevalgau – 2

           

               Jeigu jūsų bendra suma yra virš 20, jūs greičiausiai gaunate pakankamai ląstelienos. Jei mažiau 20, pabandykite valgyti daugiau grūdų, pupelų, vaisių ir daržovių.

 

Ištrauka iš “Food & Nutrition” University of California and Prevention magazine. 1993)

 

SKAIDULINIŲ MEDŽIAGŲ KIEKIS KAI KURIUOSE MAISTO PRODUKTUOSE

Produkto pavadinimasKiekisSkaidulų kiekis (g)
Sėlenos1/3 stiklinės8,8
Rupių miltų duona1 riekutė (25g)1,3
Duona1 riekutė0,7
Ryžių košė1/2 stiklinės0,5
Pupelės (virtos)stiklinė14,6
Džiovinti žirniai (virti)stiklinė9,9
Žemės riešutai1/2 stiklinės6,2
Razinos1/2 stiklinės7,6
Obuolys1 vidutinis3,5
Apelsinas1 vidutinis2,6
Bulvė virta su lupenom1 vidutinė3,5
Bulvė virta be lupenų1 vidutinė2,0
Morka žalia1 vidutinė2,2

 

Maistinių skaidulų per parą rekomenduojama mažiausiai 20 g.. Jos būtinos visiems, ir ypač senyvo amžiaus žmonėms. Skaidulų šaltinis – daržovės, vaisiai, kruopos, dribsniai, duona. Skaidulos būtinos vidurių užkietėjimo profilaktikai, reguliuoja žarnyno veiklą, mažina cholesterolio koncentraciją kraujyje ir riziką susirgti storųjų žarnų vėžiu.

Komentarai